Gästrike Vatten

Gästrike Vattens kundservice svarar på alla frågor som har med vatten och avlopp att göra. Det kan till exempel vara fakturafrågor, flyttfrågor, anslutningar, besiktning och installation av fastighetspumpstation, och öppning/stängning av vatten (stängning/öppning av ventil).

Kontakta kundservice

Telefon 020-37 93 00. Från utlandet ring 026-17 80 00 och be att bli kopplad till Gästrike Vatten.
E-post info@gastrikevatten.se (vi läser och hanterar inkommande mail under kontorstid måndag-fredag).

Telefontid vardagar: 09.00 - 12.00, 13.00 - 15.00

Besöksadress: Lysgatan 2, 802 86 Gävle

Postadress: Hamnleden 20, 806 41 Gävle

Felanmälan dygnet runt

För akuta ärenden och felanmälan dygnet runt kontakta oss på:

Telefon 020-37 93 00 (knappval 2)

Inom fastigheten ansvarar du som fastighetsägare själv för problem som uppstår. Ta kontakt med rörmokare och/eller slamsugare för åtgärd.

Få sms när det gäller ditt vatten

Ibland stänger Gästrike Vatten av vattnet för att förbättra vattenledningarna, laga en läcka eller så kan det kan hända att vi rekommenderar dig att koka vattnet. Då behöver du få veta det så snabbt som möjligt. Därför skickar vi sms till dig. Om du har ett oregistrerat kontantkort eller om ditt mobilnummer är registrerat på din arbetsgivare så får du inte våra sms automatisk.

Har du frågor och funderingar om vatten och avlopp?

Senast ändrad:

Din säkerhet är viktig för oss

Tyvärr förekommer det ibland att någon försöker lura våra kunder att lämna ifrån sig personlig och känslig information.

Är du osäker på ett mail, telefonsamtal
eller sms du har fått från oss?
Ring oss på telefon 020 – 37 93 00.

Information om enkätstudie

Mellan den 1 och 31 augusti har du som kund möjlighet att delta i en enkätstudie, enkäten tar cirka 10-15 minuter att besvara.
Enkäten är digital och nås via följande länk:
https://sunet.artologik.net/hig/Survey/15891 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vad handlar studien om?
Under de senaste åren har Sverige drabbats av flera översvämningar till följd av kraftiga skyfall i olika delar av landet. Vi kan aldrig veta när eller var ett skyfall kommer att inträffa, men genom att vara medvetna om översvämningsrisker kan vi bli bättre på att planera och minska risken för att stora skador och kostnader uppkommer.

Enkätens syfte är att öka förståelsen om hur begrepp som används för att beskriva översvämningsrisker uppfattas. Genom att svara på enkäten hjälper du oss att bli bättre på att förstå hur vi kan kommunicera kring översvämningsrisker på ett bra sätt.

Enkätstudien genomförs av Högskolan i Gävle i samarbete med Gästrike Vatten AB och är delfinansierat av KK-stiftelsen. Studien genomförs inom forskarskolan Future-Proof Cities – ett samarbete mellan Högskolan i Gävle, Högskolan Dalarna och Mälardalens högskola.

 

Vägbeskrivning

Gästrike Vattens besöksadress är Lysgatan 2, 802 86 Gävle.

Fakturor

Som kund hos Gästrike Vatten betalar du brukningsavgiften genom fakturor som vi skickar ut per post varannan månad, i februari, april, juni, augusti, oktober och december.
Om du vill finns möjlighet att betala din faktura via autogiro eller e-faktura. Välj det som passar dig och dina betalningsrutiner bäst. Om du inte gör ett aktivt val kommer du att få fakturan per post varannan månad.

Blanketter och broschyrer

Har du sålt en fastighet, vill anmäla autogiro eller lära dig mer om kommunalt vatten och avlopp?