Gästrike Vatten

Gästrike Vattens kundservice svarar på alla frågor som har med vatten och avlopp att göra. Det kan till exempel vara fakturafrågor, flyttfrågor, anslutningar, besiktning och installation av fastighetspumpstation, och öppning/stängning av vatten (stängning/öppning av ventil).

Kontakta kundservice

Telefon 020-37 93 00. Från utlandet ring 026-17 80 00 och be att bli kopplad till Gästrike Vatten.
E-post info@gastrikevatten.se (vi läser och hanterar inkommande mail under kontorstid måndag-fredag).

Telefontid vardagar: 09.00 - 12.00, 13.00 - 15.00

Besöksadress: Nobelvägen 2, 802 67 Gävle (Teknikparken)

Postadress: Box 975, 801 33 Gävle

Felanmälan dygnet runt

För akuta ärenden och felanmälan dygnet runt kontakta oss på:

Telefon 020-37 93 00

Inom fastigheten ansvarar du som fastighetsägare själv för problem som uppstår. Ta kontakt med rörmokare och/eller slamsugare för åtgärd.

Har du frågor och funderingar om vatten och avlopp?

Din säkerhet är viktig för oss

Tyvärr förekommer det ibland att någon försöker lura våra kunder att lämna ifrån sig personlig och känslig information.

Är du osäker på ett mail, telefonsamtal
eller sms du har fått från oss?
Ring oss på telefon 020 – 37 93 00.

Vägbeskrivning

Gästrike Vattens huvudkontor ligger på Nobelvägen 2 i Gävle.

Fakturor

Som kund hos Gästrike Vatten betalar du brukningsavgiften genom fakturor som vi skickar ut per post varannan månad, i februari, april, juni, augusti, oktober och december.
Om du vill finns möjlighet att betala din faktura via autogiro eller e-faktura. Välj det som passar dig och dina betalningsrutiner bäst. Om du inte gör ett aktivt val kommer du att få fakturan per post varannan månad.

Blanketter och broschyrer

Har du sålt en fastighet, vill anmäla autogiro eller lära dig mer om kommunalt vatten och avlopp?

Till toppen