Gästrike Vatten

Välkommen att kontakta vår kundservice. Vi svarar på alla frågor som har med vatten och avlopp att göra, till exempel fakturafrågor, flyttfrågor, anslutningar och öppning/stängning av vatten.

Telefon 020-37 93 00. Från utlandet ring 026-17 80 00 och be att bli kopplad till Gästrike Vatten.
E-post info@gastrikevatten.se (vi läser och hanterar inkommande mail under kontorstid måndag-fredag).
Telefontid vardagar: 09.00 - 12.00, 13.00 - 15.00.

Besöks- och postadress: Hamnleden 20, 806 41 Gävle

Sedan 2 april har vi stängt för besök i vår reception på Hamnleden 20 i Gävle. Du når oss som vanligt via telefon och mejl.

Gästrike Vatten följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vill minska smittspridningen. Genom att hålla avstånd och undvika närkontakt bidrar vi alla till att minska smittspridning. Mer information med anledning av Coronaviruset här.

För akuta ärenden och felanmälan dygnet runt 020-37 93 00

 Inom fastigheten ansvarar fastighetsägaren själv för problem som uppstår. Ta kontakt med rörmokare, slamsugare för åtgärd.

Din säkerhet är viktig för oss

Tyvärr förekommer det ibland att någon försöker lura våra kunder att lämna ifrån sig personlig och känslig information.

Är du osäker på ett mail, telefonsamtal
eller sms du har fått från oss?
Ring oss på telefon 020 – 37 93 00.

Vägbeskrivning

Sätraverket är Gästrike Vattens huvudkontor som ligger på Hamnleden 20 i Gävle.

Fakturor

Som kund hos Gästrike Vatten betalar du brukningsavgiften genom fakturor som vi skickar ut per post varannan månad, i februari, april, juni, augusti, oktober och december.
Om du vill finns möjlighet att betala din faktura via autogiro eller e-faktura. Välj det som passar dig och dina betalningsrutiner bäst. Om du inte gör ett aktivt val kommer du att få fakturan per post varannan månad.

Blanketter och broschyrer

Har du sålt en fastighet, vill anmäla autogiro eller lära dig mer om kommunalt vatten och avlopp?