Gästrike Vatten

Östhammar - Vatten – läcka

Startdatum:

Starttid:

Beräknat slutdatum:

Beräknad sluttid:

Sluttiden är ungefärlig och kan ändras.

Område/vägar som berörs:

Alunda - Ekebyvägen och Mariedal

Problem: Vatten – läcka

Information:

Uppdatering 2020-11-05 klockan 15:30: Vi har nu fått provsvaren på vattnet efter lagningen och häver från och med nu kokningsrekommendationen, då det inte finns några indikationer på kvalitetsproblem. Från och med nu kan berörda fastigheter alltså använda sitt vatten precis som vanligt igen. Tack för ditt tålamod! Uppdatering 2020-11-04 klockan 09:30: Läckan är nu lagad och vattnet kommer inom kort att släppas på till berörda fastigheter igen. Som en försiktighetsåtgärd så behöver dock samtliga fastigheter som berörts av läckan koka sitt vatten innan det används till mat och dryck under dagen och kvällen. Vi uppdaterar denna störning under torsdag förmiddag med ny information. Tack för ditt tålamod! Läs mer på https://www.gastrikevatten.se/tipsrad/fragorochsvar/kokavatten 2020-11-03 - En vattenledning har blivit avgrävd. Reparationsarbeten är påbörjade. I nuläget är det oklart när den kan vara lagad, men troligen kan den vara åtgärdad under kvällen.

På grund av ett ledningsarbete kommer vi att stänga av vattnet. Detta kan innebära att framkomligheten är begränsad.

När vattnet är avstängt

Använd inte disk- eller tvättmaskiner under avstängningen. Se till att alla vattenkranar är stängda.

När vattnet kommer tillbaka

När vattnet kommer tillbaka kan det bubbla av luft och vara missfärgat. Det är inte farligt. Låt kallt vatten rinna ur flera kranar tills vattnet ser klart ut igen.
Tack för ditt tålamod!

Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta Gästrike Vattens kundservice på 020- 37 93 00, (9-12, 13-15) eller info@gastrikevatten.se.