Gästrike Vatten

Välkommen att kontakta vår kundservice. Vi svarar på alla frågor som har med vatten och avlopp att göra, till exempel fakturafrågor, flyttfrågor, anslutningar och öppning/stängning av vatten.

Telefon: 020-37 93 00. Från utlandet ring 026-17 80 00 och be att bli kopplad till Gästrike Vatten.
E-post: info@gastrikevatten.se (vi läser och hanterar inkommande mail under kontorstid måndag-fredag).
Telefontid vardagar: 09.00 - 12.00, 13.00 - 15.00.

Besöks- och postadress: Hamnleden 20, 806 41 Gävle

Sedan 2 april har vi stängt för besök i vår reception på Hamnleden 20 i Gävle. Du når oss som vanligt via telefon och mejl.

Gästrike Vatten följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vill minska smittspridningen. Genom att hålla avstånd och undvika närkontakt bidrar vi alla till att minska smittspridning. Mer information med anledning av Coronaviruset här.

announcement
För akuta ärenden och felanmälan dygnet runt 020-37 93 00

 Inom fastigheten ansvarar fastighetsägaren själv för problem som uppstår. Ta kontakt med rörmokare, slamsugare för åtgärd.

Vägbeskrivning

Sätraverket är Gästrike Vattens huvudkontor som ligger på Hamnleden 20 i Gävle.

Fakturor

Som kund hos Gästrike Vatten betalar du brukningsavgiften genom fakturor som vi skickar ut per post varannan månad, i februari, april, juni, augusti, oktober och december.
Om du vill finns möjlighet att betala din faktura via autogiro eller e-faktura. Välj det som passar dig och dina betalningsrutiner bäst. Om du inte gör ett aktivt val kommer du att få fakturan per post varannan månad.

Blanketter och broschyrer

Har du sålt en fastighet, vill anmäla autogiro eller lära dig mer om kommunalt vatten och avlopp?

Adress
Gästrike Vatten AB
Hamnleden 20
806 41 Gävle

Epostadress
info@gastrikevatten.se

Telefonnummer
Tel 020-37 93 00

Måndag - fredag
9-12 och 13-15

Linked Inlänk till annan webbplats